Márkafüggőség

By | 4:01 Leave a Comment
Sziasztok!


 Ma egy bizonyos szenvedélybetegségről fejteném ki a véleményemet. Van alkohol- drog- szex- internet és még vagy száz függőség. Ebben a posztban egy fokkal enyhébbre szeretném felhívni a figyelmet. Nem csak az betegség amelyben meg lehet halni. Rengeteg ember, de főleg a saját életét tudja tönkretenni a márkafüggő. Kicsit hasonló a boltkórosra, de egy másik fajtája.

.

 A bejegyzést az egyik legjobb barátnőm inspirálta. Egy nagyon független, életképes, okos személyről van szó, aki hónapokkal ezelőtt még elítélte az olyan embereket akik a márkák bűvkörében élnek. (Ez sem jó dolog, mert nem ítélkezni kell hanem segíteni!) Tudni kell róla, hogy a legutóbbi pasija egy gazdag, kissé elkényeztetett és sznob srác volt, aki a külsőségekre hajtott. Csak egyszer találkoztam az illetővel, de az első pillanatban megakadt a szemem a talpig Hollisterben feszítő egyeden aki a tipikus mintapéldánya a márkafüggőknek.  Egyik nap sétálgattunk az egyik pláza környékén a barátnőmmel és felhozta, hogy azért szereti a márkás holmikat mert így be lehet vásárolni magunkat egy bizonyos társadalmi rétegbe. Egy kicsit megrökönyödtem, egyrészt mivel soha nem gondolkozott így, másrészt én soha nem hittem ebben, sőt fel sem merült bennem ez a gondolat amikor valami drágább, márkásabb dolgot vásároltam.


 Miután megkapta az első fizetését elhívott vásárolni. Ez alkalommal ugyan abban a plázában berángatott egy "márkás"ruhákat forgalmazó boltba amely tele volt Hollisterrel, Abercrombieval stb. . Bőszen próbálgatott, addig én is végig néztem a kínálatot. Mit ne mondjak amikor egy pókháló vékony pólóért kiadott 18 ezer forintot (ráadásul úgy, hogy tudom, hogy anyagilag nem ott tart egyenlőre, hogy egy pólóért ennyit fizessen) beszéltem vele, hogy ez most miért kellett. Azt mondta, hogy tetszik neki , és azzal a lendülettel folytatta, hogy akkor vesz most egy New Balance cipőt, egy Calvin Klein gyűrűt, egy Levis gatyát, egy Guess táskát... Na ekkor kezdtem elgondolkodni azon, hogy bizonyos emberek befolyása milyenné tehet egy embert. Tudom, hogy nem fog ilyen maradni , de nagyon megdöbbentő egy ilyen fordulat.


Samsung Galaxy S4 VS iPhone 5C Comparison - HandyTechPlus


 Én behalok azon, hogy nézegetek a telefonok közt és amikor elmondtam az egyik hasonló ismerősömnek, hogy a piacon lévő legjobb Samsungot szeretném megvenni megvető pillantással meredt rám, hogy neki iPhone-ja van és ha egyszer valaki megtapasztalta, hogy milyen, soha többé nem venne más márkától. Kicsit néztem, hogy tényleg megéri ugyan annyiért egy olyat vásárolni amely egy leejtés után összetörik, az első hónap után nem reagál a gombja és telefonálni sem lehet rajta (nyilván nem mindegyiknél, de én ezeket hallottam) , de az alma amelyből kiharaptak egy darabot az rajta van és ez a lényeg!


 Ne értsetek félre nekem is van jópár "márkás" cuccom, de azokat mind a teljesítményükért, minőségükért vásároltam, nem a cimkéért ami rajta van. Imádom a divatot és tény, hogy vannak márkák amely minőségre jobbak és megérik az árukat. Én csak azzal nem értek egyet ha valakinek a gondolatai csak ezek körül forognak és függnek ettől.


Ha van ismerősöd aki ilyen, vagy esetleg magadon észrevetted ezeket a jellemvonásokat, gondolkodj el kicsit, hogy MIÉRT? ! Próbálj meg beszélni vele és elmagyarázni, hogy attól nem lesz más ember, hogy mennyit költ bizonyos tárgyakra.


Ti mit gondoltok erről a témáról?

Niki
Újabb bejegyzés Régebbi bejegyzés Főoldal

0 megjegyzés :